torsdag 5. mai 2011

Vaksine og strandfest





Vannkoppvaksine

På torsdag hadde Filip time hos legen, der de skulle måle høyde og lengde. Han veide forresten 12.3 kg og var 82 cm lang. Sånn midt på skalaen, tipper jeg..  
Legen klarte også å overtale meg til å ta vannkoppvaksine på han!! Jeg syntes egentlig at det virket unødvendig, men i følge legen kan man visst  bli hardere angrepet her og lettere få infeksjoner i sårene. Jeg vet ikke jeg, men vi bestemmte oss uansett  for å ta den! Ingen tårer og ikke en lyd!!! Flink guttebass...










Strandfest på Sentosa (White party)



På fredag var vi på en norsk strandfest på Sentosa! Vi dro sammen med et annet par fra stavanger, som vi har blitt kjent med. Veldig hyggelige!! Alle måtte kle seg i hvitt, så jeg brukte mye tid på å lete etter folk den kvelden.. he he he... 
Det var knall gøy!!


Litt av hvert 

På lørdag var vi på jakt etter møbler til den nye leiligheten vår. Vi fant til slutt et spisebord på en butikk på Dempsey hill. Knall fint!!! Så nå er det heldigvis i boks:)

På søndag spiste vi lunsj sammen med noen andre norske par på et hotell her som heter Shangri la. Det var kjempe koselig og knall god mat.. Klarte selvfølgelig å fikle meg borti denne forbaska sjokoladefontena igjen... mm.. Ikke bra:)
På hotellet hadde de også en klovn som gikk rundt å lagde "ballong dyr" til barna. Så nå har Filip rett og slett utviklet "Klovneangst".. Han gråt når klovnen nærmet seg, og ville ikke se på han... Stakkars liten... Jeg skjønner han godt jeg...

Denne uka har vi bare holdt på med den nye leiligheten, så på lørdag er vi på endelig på plass! Det blir helt fantastisk!!! I dag har vi, sammen med flyttefolkene pakket ut av esker og lagt klær og kjøkkenting i skuffer og skap. Det gjenstår fremdeles en del, men mye er gjordt!! Så takk og pris for det:)


Og til slutt et par skryte bilder: Se på denne sjarmøren da!!! (Christian altså... i bakgrunnen der...)




2 kommentarer:

  1. Nämen åååh, vilken härlig liten gutt! och så flink han är! Oscar har oxå vart på helsestasjon idag och fått vaksine, så lustigt! ;o) MMR vaksinen her da... Så moro det såg ut med strandfest på Sentosa. Godt att se att dere har det fint. :o)Gläder mig till att se bilder från lägenheten etterhvert! Lycka till med inflyttningen till helgen! XO

    SvarSlett
  2. Ps. morsomt att Filip nu är större än Oscar! Han gillar den asiatiska maten med andra ord? ;o)

    SvarSlett