lørdag 14. mai 2011

Nyinnflyttede

Nå sitter jeg er i vår nye leilighet i 21 etasje og ser utover et fryktelig regnvær, mens jeg venter på møbler fra Ikea!! Det lyner og tordner og smeller og braker!! Himmelen er helt sort!! Dette er en helt vanlig "uværsbøye" her i Singapore, så dette må jeg bare venne meg til...

Ja, nå er vi endelig på plass i den nye leiligheten! Utrolig godt å ha litt mer plass rundt seg og ikke minst balkong!! Filip har fått sitt egen rom, som han er super fornøyd med. Bilder kommer senere.. Må rydde og ordne litt mer her først:)

På tisdag hørte jeg noen merkelige pipelyder lyder fra ventilasjonsanlegget!! Jeg tenkte med en gang: ROTTER!!! argh*$%&... Øsh av meg..!!!! Men sent i går kveld (selvfølgelig etter at jeg hadde ringt skadedyrkontollen og bedt dem komme) skjønnte jeg hva det var: Tror nemlig det er naboen over oss som har fått seg nye slippers, som lager pipelyder når hun tasser rundt på stengulvet.... Men uansett: FLAUT!!! Nå kommer jo skadedyrkontrollen snart, så da får jeg bare late som ingenting...

Men nok om det.... Nå har jeg forresten blitt skikkelig husvarm bak rattet! Jeg og Filip har vært på flere kjøreturer helt alene.. Det er jeg veldig fornøyd med:) Har valgt ut et par veier som jeg skal bli super god på, så får jeg heller utvide reportuaret etterhvert. På disse veiene kommer jeg meg blandt annet til sjømannskirken, Cristina og et stor shoppingsenter!!! Så jeg klarer meg fint med disse veiene inntil videre...

Søknaden for barnehageplass til Filip er også inne. Det vil si, venteliste skjemaet er fyllt ut. Det er desverre litt vanskelig å komme inn på de mer populære barnehagene her. Men jeg skal få han inn, så da får jeg heller bare vente!! Her er en link til barnehagen: Den er helt fantastisk fin:) http://www.theodyssey.sg

I dag kommer Kari (svigermor) på besøk! Det gleder vi oss masse til:) Velkommen skal du være!!!

  

2 kommentarer:

  1. Tjoho, gratulerar med ny lägenhet! Gläder mig till att se bilder etterhvert! :o) Hihi, morsomt att läsa om naboene da som höres ut som råttor! Ha ha... ;o) kan ju vara greit att få tatt en ordentlig titt i lägenheten av skadedyrskontrollen så är du säker på att det inte lurer noe annat rart i väggarna... hihi. Trodde förresten inte att det kom bugs och annat så högt upp som till 21. etasje? Säkert mindre iallafall. ;o)

    Lycka till med bhg jakten, i Bærum är det fortfarande vanskelig, vi har fortsatt ikke fått plats till hösten... suck. Hoppas det ordnar sig för er snart. :o)

    Kos dere massa med Norge besök!
    STORA KRAMAR från mig + 2 :o)

    SvarSlett
  2. hei på dere, og gratulerer så masse med ny leilighet da!! :) tenker det er nydelig å ha fått ordnet det :)og så kjekt med ikea da ;) hehe. Og gud å du er blitt dreven på bilkjøring der nede da.. er super stolt av deg altså!! :) tenker det er bedre å være på den sikre siden ang skadedyrkontrollen jeg.. en dag så er det faktisk noen dyr hehe.
    og så stor filip er blitt.. er jo sånn en skjønn gutt på bildene.. gleder meg masse til å de han igjen!
    ha det fint så lenge, så er det jaggu ikke lenge til vi sees nå altså..!! gleder meg!! :)
    klem klem, og hils

    SvarSlett